Familieejet Virksomhed Har Succes Med XL Tøj

Billede: Curvii

Lidt uden for Ikast ligger virksomheden Curvii, en familieejet virksomhed i vækst, der netop har leveret sit andet regnskab med et overskud på over en halv million kroner.

Det lå ikke i kortene, at hverken Kent eller Kirsa skulle være tøjsælgere. Kirsa, som især er virksomhedens frontfigur, har en baggrund med mere end 15 år som tandlæge. Søskendeparret ser deres mangel på erfaring fra tøj- og modebranchen som kilden til deres succes.

"Fordi vi ikke er farvet af tøjbranchen forinden, går vi ikke nødvendigvis så meget op i kollektioner og seneste styles. Hele vores forretning er baseret på web, og vi fandt tidligt ud af, at ikke alt tøj virker på internettet med billeder, så vi vælger benhårdt ud fra, om tøjet kan se godt ud på vores hjemmeside, og om vores målgruppe vil synes om tøjet. "

Udtaler Kirsa, medejer af Curvii.dk

En helt speciel målgruppe der mangler opmærksomhed.

Curvii sælger kun tøj fra størrelse 42 og op-efter, og det giver nogle specielle handelsmønstre; normalt er julehandelen kæmpe stor på internettet, særligt i tøjbranchen, men familievirksomheden fandt ud af, at man faktisk ikke giver tøj i store størrelser i julegaver.

Søskendeparret har selv en teori om, at tøj fra 42 og op-efter er et ømtåleligt emne, og at det derfor ikke er så populært at give i gave. 

Vi lærer vores kunder at kende

" Det er ikke unormalt, at vores kunder kommer forbi efter at have købt én eller to gange via internettet. Vi har derfor indrettet et showroom, hvor kvinderne kan komme og blive forkælet og føle sig som dronninger. Vi har oplevet, at kunder har kørt mere end tre timer for at komme og købe tøj "

  • Virksomheden er stiftet i 2015 af Kent
  • Der er nu 10-20 fuld-tidsansatte iflg. proff.dk
  • Ejet 100% af søskendeparret Kent og Kirsa

Se blandt andet mærket Pont Neuf

Relaterede nyheder