Nogle Af Danmarks Yngste Iværksættere Fik En God Idé På Badeferien

Billede: BforBadedyr

Læs om en solskinshistorie for iværksættere her. Det er de færreste, som overvejer at starte sin egen webshop, når man er på charterferie. Det er også de færreste, som overvejer at blive iværksætter, mens de stadig går i folkeskolen, og endnu færre, der får planerne ført ud i livet.

Vi har sat fokus på webshoppen BforBadedyr, som blandt andet sælger badebolde. De fortæller på deres hjemmeside, hvordan de kom på idéen bag deres forretning. Søskendeparret, som har fundet på konceptet, får dog hjælp af deres mor, da de ikke er gamle nok til at drive forretningen selv.

Historien bag succes

Videnskabsforfatteren Malcolm Gladwell har i en af sine bøger, Afvigerne, dykket ned i, hvordan succesfulde folk har opnået deres drømme. En af de regler han snakker om, er den velkendte 10.000-timers-regel.

For at opnå det perfekte resultatet med 10.000-timers-reglen skal man træne 20 timer om ugen i 10 år. Det er hvis man vil mestre en specifik kunst, og her skal der selvfølgelig trænes meget. Der er dog andre faktorer, som spiller ind, når man vil have succes.

Ofte er der en solskinshistorie om, hvorfor bestemte folk får succes. Det er dog ikke altid, at den viser sig i en ung alder, men det er dog tilfældet for BforBadedyr.

Det er et familiefortagende

Sara og Jakob, som har fundet på konceptet BforBadedyr, har en mor, som også har sin egen webshop, der sælger magneter. Moren og datteren har bl.a. Medvirket i TV-programmet Løvens Hule, hvor de også havde succes med en anden webshop, nemlig KforKage, der sælger bageudstyr.

Familien hjælper hinanden med at drive hinandens forretninger, og det er en del af succesen bag denne lille iværksætter-historien.

Fandt på konceptet i Gran Canaria

Har du hørt om Blue Ocean strategien? Det er når man prøver at få sin forretning ud på et marked, hvor der er lidt eller ingen konkurrence. Det var nok ikke dette, som idéskaberne af BforBadedyr havde i tankerne, da de fandt på at lave en webshop om badedyr på deres ferie til Gran Canaria.

Søskendeparret købte selv et sjovt badedyr til den tilhørende pool på hotellet, og kort tid efter, kom de på idéen om, at det kunne være sjovt at have en webshop, som solgte badedyr.

Samarbejde og handling bag idéer

Man bliver næsten helt misundelig, når man hører, hvordan familien driver forretning sammen. Ikke nok med, at de hjælper hinanden, så finder de også på idéer, som de selv har en passion for, og det vigtigste af alt, så får de sat handling bag tankerne.

Hos SeNyt synes vi, at det er spændende at følge, hvordan nu tre webshops fra Gentofte kommer til at klare sig i fremtiden. Det er helt fantastisk, hvordan de sælger magneter, kageudstyr og nu også badedyr. Hvad kan det ikke blive til?

Hvis du også går med en iværksætter i maven, og overvejer at lave en start-up, er dette en inspirerende historie. Du kan læse mere om den på deres hjemmeside https://bforbadedyr.dk/.

Relaterede nyheder